Speciaal voor topstudenten en docenten worden onderwijstracks georganiseerd door e-commerce professionals.


ONDERWIJSTRACK 1: Online dagcrème bestellen? Techniek personaliseert jouw keuze

Webwinkels weten voordat je gaat bestellen meestal al wel of je een man of een vrouw bent. Daar gebruiken ze een algoritme voor. Zo kom jij sneller tot het juiste product en verliest de webshop zijn klanten niet. Maar wist je dat met personalized commerce ze dankzij jouw locatie nog veel meer gegevens kunnen uitlezen. Guapa laat aan de hand van een dagcrème-bestelling in de webshop van Magento zien hoe de techniek bepaalt of je een zomer- of wintercrème op je scherm te zien krijgt. Presentatie door: Ruthger Idema, Technical Support Manager bij Guapa E-commerce. Naast zijn dagelijkse werkzaamheden heeft hij een passie voor alles rondom web technieken. En Willem Poortman, Enterprise Architect bij Guapa E-commerce en oprichter van MageHook.com. Bezit een gezonde hoeveelheid passie en nieuwsgierigheid voor automatisering, reizen, koken en het uitvinden van de toekomst!


ONDERWIJSTRACK 2: Personalized Commerce in de praktijk

Tijdens deze track laat Seeders je zien hoe je data concreet inzet om bij jouw doelgroep/klant in beeld te komen. De presentatie wordt gegeven door Dennis Akkerman, Online Marketing Specialist bij Seeders.


ONDERWIJSTRACK 3: 7 tips voor datagedreven personalisatie

Personaliseren kun je leren, maar met alleen een dure tool ben je er nog niet. Om een relevante ervaring te creëren voor je website bezoekers is het essentieel dat je de klant leert kennen en dat je zelf de data induikt. In deze presentatie deelt Erica zeven tips voor het creëren van een gepersonaliseerde user experience op basis van data. Erica Hokse is sinds 2,5 jaar UX & CRO Consultant bij De Nieuwe Zaak. Ze is specialist in het verbeteren van websites op basis van data en psychologie. Als oud-student van Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente geeft ze een kijkje in de keuken van een datagedreven digital agency een laat ze zien hoe personalisatie wordt toegepast bij de klanten van De Nieuwe Zaak.


ONDERWIJSTRACK 4: Nut en noodzaak van personalisatie

Personalized Commerce gaat een enorme snelle ontwikkeling door. D-etail neemt je mee in deze ontwikkelingen en laat je praktische voorbeelden en toepassingen zien, waarbij personalisatie bijdraagt aan meer verkoop en een hogere klanttevredenheid. De presentatie komt van Dennis Nauta. Dennis is een ervaren e-commerce manager. Hij heeft onder andere gewerkt bij No-shirt, Scapino en De Veluwse Bron en beheerst alle kennis en vaardigheden die je mag verwachten van een e-commerce manager.